Rohanó világunkban egyre több és több információ éri az embereket. Hihetetlen mennyiségű dömping ami az agyunkat elárasztja nap mint nap. Nem csupán az online térben, hanem magában a világban is. Ezeket az információkat valamilyen szempontból muszáj szűrni. Bizony legtöbbször ez a szempont semmilyen racionális megfontolással nem bír.
Biztos, hogy a szétcsúszott rohanásban az emberi agy valami egyensúlyra vágyik, amiben kicsit megpihenhet, ami szigetként lehet jelen a pillanatban. Ilyen sziget legtöbbször az esztétika. Teljesen mindegy, hogy egy emberre nézünk, vagy a természetben nézünk körül, amin a szem meg tud pihenni, arra vágyik az elme is.
Az online térben ez talán méginkább fontosabb, hiszen ott nagyon kevés természetes elem létezik, tehát az információt muszáj valamilyen formába csomagolni. És ha már csomagoljuk, akkor mindenképpen fontos, hogy az egyensúly és az esztétika legyen az, ami leginkább meghatározza azt a csomagolást.
Hiába nagyon profi a terméke, vagy szolgáltatása egy cégnek. Az, hogy értenek a saját területükhöz és szakmailag tényleg a toppon vannak, az még nem jelenti azt, hogy azt a terméket ők könnyen el is tudják adni. Hiszen az eladás is egy külön szakma, amit bizony éveken keresztül tanulnak marketing szakértők a megfelelő főiskolákon és utána még évekig képzik magukat gyakorlati szinten is, ahhoz, hogy a lehető legjobb mutatókkal tudjanak eladni termékeket és szolgáltatásokat.
Sajnos a mai világban elmondható, hogy lehet nem is a termék, vagy szolgáltatás minősége a lényeg, hanem az, ahogy az a világban, a vásárló világában meg tud jelenni.
Ennek érdekében mindenképpen érdemes figyelmet fordítani a webdesign területére is és webdesignert alkalmazni, aki nem csupán ahhoz ért, hogy milyen szempontok szerint érdemes egy-egy weboldalt felépíteni és milyen struktúrában és elrendezésben a legjobb akár mobiltelefonon és laptopon egyaránt megjeleníteni ugyanazt azt oldalt, hanem ahhoz is ért, hogy milyen színvilággal, milyen képekkel, méretaránnyal és betűtípussal tudja elérni a legjobb hatást annak érdekében, hogy a célcsoport elemzését követve azoknak a leginkább egyensúlyban lévő, harmonikus képi világot tudja nyújtani.
A SEO mellett ez az igen fontos szempont még, hogy amikor sikerül úgy optimalizálni egy oldalt, hogy odaérkezzenek tényleg kattintások, akkor nagyon fontos, hogy aki arra az oldalra kattintott, mindenképpen ott is maradjon. Ehhez az első pár másodpercben semmi más lehetősége nincs egy weboldalnak, minthogy a harmonikus felépítésével valamilyen belső elégedettséget, jó érzést nyújt az oldalra látogatóban.
Ezt követően természetesen nagyon fontos a tartalommarketing is. De ott sem mindegy, hogy mennyire olvasható egy betűtípus, vagy milyen sűrűn tördeltek a sorok. Sikerült-e harmonika szerűen úgy megírni azt a tartalmat, hogy a főbb címeket gyorsan át tudja futni az, akiben felkeltették az érdeklődést.
És természetesen fontos, hogy legyenek minél jobb ajánlatok is a terméket, vagy szolgáltatást illetően, annak érdekében, hogy kinyissa egy-egy kuncsaft a pénztárcáját. És csupán ekkor érkezett el az a pillanat, hogy annak a terméknek bizony jó minőségűnek is kell lennie, mert akkor a vevő nagy eséllyel fogja ajánlani, vagy számíthatunk a visszatérésére.