SEA vs. SEO

SEA vs. SEO

Marketing berkekben sokszor hallani azokat a szavakat, hogy SEO és SEA. Miket takarnak ezek az egymástól alig eltérő kifejezések? Egy vezető mi alapján hozzon döntést azzal kapcsolatban, hogyan tudná használni ezeket az online marketing területeket a saját cégének előremozdítása érdekében?

Ebben a blogcikkben erről lesz szó. Mindent elmagyarázunk, hogy a cikk elolvasását követően egyértelműek legyenek az alapvető különbségek SEO és SEA között.

A SEO és a SEA jelentése

SEO a Search Enginge Optimization szavakból ered. Ezt németül SEO Optimierungnak, magyarul optimalizálásnak szokták hívni. Ez egy gyűjtőfogalom azokra a marketing feladatokra vonatkozóan, amelyek azt a célt szolgálják, hogy egy adott cég webhelye minél magasabb pontszámot szerezzen a Google keresőbe beírt kulcsszó alapján kiadott találati listán. Ez a keresőmotorok eredményei adják ki.

SEA a Search Engine Advertising a reklámokkal, vagyis a fizetett hirdetésekkel kapcsolatos fogalom. Mivel a Google-nek fizetnek azért, hogy egy-egy kulcsszóra egy megadott webhelyet dobjon ki a keresőmotor, ezért a pénzért a Google természetesen garantálja, hogy az organikus keresések között, felett megjelenítse ezeket a hirdetéseket is.

A SEO és a SEA célja

A digitális marketing mindkét irányzata azt a célt hivatott elérni, hogy minél több releváns, vagyis konvertáló forgalmat irányítson egy-egy adott weboldalra az adott cég célcsoportjai közül.

A legfontosabb különbségek SEO és a SEA között

A SEO mindenképpen egy jól átgondolt stratégia mentén haladó, folyamatos mérést és visszacsatolást igénylő stratégiai feladat. Lassú folyamat, az eredmények nem tudnak egyik napról a másikra megmutatkozni. A SEO hatékonysága természetesen attól is függ, hogy milyen piacon van az adott cég. A konkurenciának mennyire átgondolt a SEO pozíciója. Szükséges megtalálni a megfelelő kulcsszavakat. És ha sikerült ezeket is megtalálni, akkor is sok idő, míg a webhely magasabb pozícióba kerül.  A SEO azt biztosítja, hogy a weboldal hosszútávon is jó pozícióba kerüljön. Az eredményeket a hosszú táv miatt nehezebb mérni, hiszen nagyon sok aprólékos munka szükséges hozzá. Ez eléggé nehezen mérhető. Van a SEO hatékonyságát mérő plug-in-ok beszerzésére lehetőség. Érdemes megfontolni, hogy azok alapján elkészítsenek a szakemberek bizonyos visszacsatolást.

A SEA gyorsabb, de nem tartós eredményt hoz. Miután a hirdetéseket a cég kifizette, akkor már meg is jelenik a kulcsszóra vonatkozó kereséskor a Google találati listáján. Ezzel a cég szinte azonnal kattintásokat kap a webhelyére. Viszont, amint a hirdetések lejárnak, a kampánynak vége lesz, akkor már nem kap semmilyen kattintást, a cég nem észlel semmilyen hatást a piacról ilyen szempontból. A visszacsatolás nagyon könnyen elemezhető egy kampány eredményességéről. Egyértelműen kimutatható, hogy a cég mennyit költött a kampányra és hány konverziót hozott a cégnek.

Dönteni az elvárt célok tükrében szükséges. Ha gyors lépésre van szükség, akkor a SEA a megfelelő, de nem árt, ha hosszú távon a cég SEO szempontból is építkezik.

Posted on