A fényes kirakatok és bevásárlóközpontok helyett mostanában egyre inkább egy cégnek az online tér és a google lett az, amit meg kell győznie, hogy profi abban, hogy minél több ember ellátogasson az oldalára. Napjainkban egyre több cég vezetője látja be, hogy online jelenlét nélkül nem is létezik a piacon, vagy legalábbis úgy, mint egy árbóc nélküli vitorlás. Természetesen az online piac is folyamatosan fejlődik és érdemes profi szakemberekre bízni, hiszen teljesen más szempontok számítanak ma egy jó kirakat (weboldal, vagy online felület) tekintetében, mint régebben, amikor egy kirakatot tényleg konkrétan a termékekkel pakoltak tele.
A kis-, közép- és nagyvállalkozások számára fontos, hogy a vezetőik gondoljanak erre. Aki szeretne haladni a 21. századdal, annak nem szabad sajnálnia a pénzt arra, hogy SEO szempontból is megfelelő legyen az oldala.
Azon túl, hogy érdemes tudnia, hogyan lehet kitűnni a többi weboldal közül, az egyedi arculat kialakítása és a megfelelő termék és szolgáltatás még nem elég a sikerhez. Érdemes igazi profi csapatra bízni ezt a feladatot. Hiszen a siker nem csupán az arculatról szól és arról, hogyan jelenítem meg a termékeimet online felületeken és milyen áron milyen termékeket árulok a weboldalon.
Érdemes ismerni az alábbi SEO tippeket is, hiszen a sikert csak úgy lehet elérni, ha a google is úgy értékeli, hogy az egy jó weboldal. Az alábbi területekre érdemes figyelmet fordítani:
A weboldalnak reszponzívnak is kell lennie, ami azt jelenti, hogy akár telefonról, akár tabletről, vagy számítógépről jutnak fel az érdeklődők az oldalra, mindegyik felületen olvashatónak és élvezhetőnek kell lennie. Fontos információ, hogy a jelenkor fogyasztója nem időz sokat az oldalon, ha az olvashatatlan, vagy élvezhetetlen. Az élmény növelése érdekében a sorok hossza, a betűtípus is fontos!
Érdemes úgy kommunikálnunk, hogy vevőinket érzelmeik alapján minél több klikkelésre – ezáltal elköteleződésre – serkentsük az oldalunkon.
Lehetőség szerint tiszta oldalakkal és minél kevesebb aloldalt állítsunk be a weboldalon. Érdemes odafigyelni arra, hogy a képek mérete befolyásolja a gyorsaságot. A saját tartalom elengedhetetlen, hiszen a plagizálást már tudja szűrni a google. Lehetőség szerint érdemes minél több online felülettel összekapcsolni az oldalt. Ezt keresőoptimalizálásnak is nevezik. A google és a facebook rendelkezik statisztikával azzal kapcsolatban, hogy az adott témában mik azok a kulcsszavak, amire legtöbben kattintanak az online térben. Érdemes ezeket figyelembe venni a szöveges tartalmak kialakítása során. A végeredmény az lehet, hogy a google kereső minél jobb helyen jeleníti meg a weboldalt egy adott szóra való keresésnél. Az is fontos, hogy a social-média felületekkel hogyan kötöm össze az oldalt, milyen plug-inek támogatják, milyen marketing kampányokat indítok.
A lényeg, hogy annyira sokoldalú, és összefüggő rendszer a SEO optimalizálás hogy érdemes mindenképpen profi csapatra és szakemberre bízni, mert idővel meghozza az árát.