Top 5 Event-Management trend 2019-re

Top 5 Event-Management trend 2019-re

A 2019-es évben a rendezvényszervezés piacán is egyre nagyobb változások köszöntenek be. Az event managerek jobb, ha utánajárnak a legújabb technikáknak, mert egyik évről a másikra is igen nagy változásokat tapasztalhatnak a trendeket követő szakemberek. Az intelligens kütyük világában az eseménytechnika is dinamikusan fejlődik és egyre inkább az egyéni igényekhez igazodik. A virtuális és kibővített valóságot használó technika idén számos pozitív meglepetést okozhat az eseményeken résztvevőknél.  A másik alakító tényező, hogy a cégek összeállnak és integrált szolgáltatásokat adnak el. A marketingesek és a szponzorok egyre nagyobb professzionalizmussal mozognak a digitális adatközpontú világban.

Cikkemben azt az 5 legújabb trendet szeretném bemutatni, amikre biztosan lehet számítani a nemzetközi szintű, rangos eseményeknél:

1. a kedvesen mosolygó hostess hölgyek helyett arcfelismerési rendszereket szettelnek fel a rendezvények bejárataihoz:

Habár még finomhangolást kell végezni a szakértőknek, az Apple piacra dobott terméke már alkalmas arra, hogy megfelelő gyorsasággal és pontossággal felismerje az arcokat, így ne lepődjön meg az a felsővezető, aki egy színvonalas eseményen a regisztráció helyett egy arcfelismerő eszközzel találja magát szemben a konferencia bejáratánál. A bejelentkezés és regisztárció sokkal gyorsabbá és hatékonyabbá válik ezzel a technikával. A napjainkban oly fontossá vált biztonság is növelhető, hiszen ezekbe a rendszerekbe a biztonsági listákon lévő nem kívánt személyek arca is betáplálható. A közösségi média elérés is hatékonyabbá tehető úgy, hogy az arcfelismerő szoftver segít az eseményekből származó fényképek címkézésében és a megfelelő platformra történő továbbításában.

2. A 360 fokos VR használatával lehetőség adódik arra is, hogy sokan online csatlakozzanak egy-egy rendezvényhez, úgy hogy a felhasználói élmény is magas fokú legyen. Az online lehetőségek rengeteg környezetvédelemmel is járó lehetőségeket is magukban rejtenek, hiszen nem kell utazni, használni a közlekedési eszközöket, kisebb kapacitású termek is elegendőek lehetnek. A helyszín környezeti és szociális terhelése is csökkenhet. Vagy éppen növelhető a résztvevői létszám a már megszokott létszám mellett.

3. Az online sugárzás során tartalmakat lehet felvenni és sokszorozni, így sok résztvevőnek nem kell lemaradnia egy-egy információról, ha másik szekcióra tudott beülni. A felvett tartalmak tovább értékesíthetők online konferencia formájában.

4. A chatbotok világában egyre egyszerűbb eligazodni egy-egy rendezvényen. Lehetőség van arra is, hogy smart kitűzőket adnak a résztvevőknek, melyeket a chatbot felismer és rendelkezhet a résztvevővel kapcsolatos összes információval ahhoz, hogy hasznos segítséget adhasson a résztvevő kérdéseivel kapcsolatban. A központi rendszerekhez nem csupán ezek a chatbotok, hanem a résztvevők okostelefonjaira telepíthető hasznos rendezvény applikációkkal is lehet a személyreszabott konferencia élményt fokozni.

5. Az okos padlóburkolat is izgalmas lehetőséget tartogathatnak. Az intelligens szőnyegekkel az forgalmi számokat pontosan meg lehet határozni, valós idejű adatok formájában is.

Az event-management egyre nagyobb lehetőséget rejt, nem lehet azt mondani, hogy az unalmas szakmák között tartják számon.

Posted on